ČASTO SE NÁS PTÁTE

Možná uvažujete o rezervaci zájezdu s naší cestovní kanceláří HAMIDI, ale napadají vás nejrůznější dotazy a možná i obavy. Je pro mě zájezd vhodný? Co od něho mohu očekávat? Kdo bude můj průvodce na zájezdu? Na co se před zájezdem musím připravit? Jak bude probíhat celý proces od rezervace přes platbu až po realizaci zájezdu? Co když se nebudu moct zájezdu zúčastnit? Je cestování na Blízký východ bezpečné? A protože chceme, abyste byli co nejlépe informovaní, připravili jsme pro vás následující sadu otázek a odpovědí týkající se cestování s naší cestovkou. Věříme, že náš zákazník musí dopředu přesně vědět, co od nás může očekávat.

POJIŠTĚNÍ

Cestovní pojištění a pojištění storna


Cestovní pojištění a pojištění storna není součástí cen našich zájezdů. Spolupracujeme s několika pojišťovnami: Union pojišťovna, AXA a rádi vám doporučíme a zprostředkujeme vhodné pojištění pro daný typ zájezdu a aktivit, kterým se budeme věnovat.




Pojištění proti úpadku CK


Toto povinné pojištění máme sjednané u České podnikatelské pojišťovny ČPP. Pojistka je k nahlédnutí zde.





O ZÁJEZDECH S CK HAMIDI

Jak dlouho funguje vaše cestovka? Proč vás neznám?


Cestovní kancelář úspěšně provozujeme od roku 2015 a mohli jste ji znát pod značkou Travel Planner, od roku 2018 jsme přidali poznávací zájezdy pod samostatnou značkou Objev Jordánsko a nyní do rodiny přibyla CK HAMIDI, která se do budoucna stane naší hlavní aktivitou. Za dobu své existence jsme zařídili zájezdy stovkám spokojených klientů do více než třech desítek zemí na všech kontinentech. Proč to nejsou tisíce klientů? Protože kvalita je pro nás důležitější než množství a protože jsme se zaměřovali vždy na individuální cestovatele a malé skupiny.




Co mohu očekávat od zájezdu s CK HAMIDI?


Můžete očekávat přesně to, co inzerujeme, tedy:

  • přátelské a individuální jednání
  • profesionální a nadšené průvodce
  • propracované itineráře
  • zájezdy zaměřené na autentické poznání zvolené destinace
  • malé skupiny
  • férovou cenu zájezdů
  • precizní organizaci od objednávky po průběh zájezdu




Kolik toho na zájezdech s CK HAMIDI uvidím?


Nehoníme se za každou cenu za počtem navštívených památek tzv. od kostelu ke kostelu. Chceme, aby naše zájezdy probíhaly v pohodové atmosféře, takže nelítáme po vykopávkách od rána do večera. Samozřejmě, že nepřijdete o ta nejzajímavější místa, ale věříme, že k cestování patří i nasávání atmosféry, odpočinek u sklenky kávy, čaje nebo vína. Při prohlídkách měst vás průvodce vždy zorientuje, provede vás městem a poví všechny možné informace a zajímavosti. Zároveň vám ale dopřeje dostatek času pro sebe, abyste si vše mohli vychutnat v soukromí. To stejné platí při prohlídkách památek. Průvodce je vždy na místě a nečeká venku. Kdo chce, může s ním absolvovat celou exkurzi, ale pokud preferujete individuální prohlídku, jednoduše se sejdete s průvodcem na domluveném místě a času.




Je program zájezdu povinný?


Samozřejmě není, každý je svým vlastním pánem a pokud si nepřejete podnikat prohlídky a program s průvodcem, vždy se domluvíte, kdy a kde se případně znovu sejdete. Už před zájezdem od nás navíc dostanete podrobné informační materiály a mapy, takže ani bez průvodce se neztratíte. Je to jenom na vás. Samozřejmě na srazu k dalšímu přesunu už byste být měli :)




Jaký je standard ubytování na zájezdech s CK HAMIDI?


Volíme zlatou střední cestu. Naše zájezdy jsou poznávací, což v praxi znamená, že na hotelu moc času netrávíme. Velikost pokoje a jeho vybavení tedy není nejdůležitější kritérium pro jeho výběr. Na druhou stranu víme, že dobře si odpočinout po celodenním výletě je k nezaplacení. Pokoje jsou tedy vždy čisté, s vlastní koupelnou a dostačující pro pohodlný odpočinek. Na co naopak dbáme je poloha ubytování. Volíme hotely v centrech měst a v místech, kde je v okolí dostatek míst pro individuální večerní procházku nebo jiný program (samozřejmě pokud to charakter místa umožňuje). Pokud to jen trochu jde, vyhýbýme se velkým neosobním hotelům a řetězcům. Spolupracujeme s hotely v rukou místních podnikatelů a zajímá nás také atmosféra ubytování a možnost příjemného posezení. Na expedičních zájezdech také často spíme ve stanech nebo místních soukromých domech.




Co mohu očekávat od průvodce CK HAMIDI?


Naši průvodci jsou především sami cestovatelé. Ne všichni průvodcují na plný úvazek, někteří mají své vlastní "civilní" zaměstnání a průvodcování je pro ně zpestřením a koníčkem. Všechny ale spojuje hluboká znalost svého regionu a nadšení pro předávání cestovatelům co nejautentičtější zážitky během jejich dovolené. Všichni jsou jazykově dobře vybaveni a samozřejmě jim nechybí skvělé organizační schopnosti a umění rychle se rozhodovat a jednat při jakýchkoliv nečekaných situacích.




Jsou zájezdy s CK HAMIDI vhodné pro seniory? Jak jsou fyzicky náročné?


U každého zájezdu se hned nahoře přehledně dozvíte, jak je zájezd fyzicky náročný na škále od 1 hvězdičky do 5. Nemáme rádi označení zájezdů 55+. Na našich zájezdech rádi uvítáme cestovatele jakéhokoliv věku. Z vlastní zkušenosti víme, že vitální sedmdesátník mladý duchem toho zvládne kolikrát víc než třicátník pecivál :).




Jsou zájezdy CK HAMIDI vhodné pro děti?


Necháváme to na rodičích, ale naše zájezdy nejsou příliš vhodné pro ty nejmenší. Program pro ně není přizpůsobený. Starší děti, které rodiče vedou k poznávání a cestování se ale na našich zájezdech mohou dobře bavit. Než se přihlásíte s dětmi na zájezd, ozvěte se nám a poradíme.




Co vše je v ceně zájezdu od CK HAMIDI?


Věříme, že cena zájezdu by neměla skrývat žádná nepříjemná překvapení. Odmítáme opticky snižovat cenu zájezdu a cpát co nejvíce položek do "Cena nezahrnuje". Proto je v našich cenách vždy zahrnuto maximum možného a vše, co stejně zákazník nakonec musí zaplatit. Tyto položky většina cestovek nemá zahrnuté v ceně zájezdu, ale my ano:

  • poplatky za víza a jejich vyřízení
  • vstupy dle programu zájezdu
  • základní spropitné (pokud je v destinaci povinné)
Samozřejmě podrobný seznam toho, co je v ceně zahrnuto a co není, najdete vždy u každého zájezdu.




Jak probíhají přesuny během zájezdu?


Protože naše zájezdy jsou poznávací, tak se samozřejmě přesunujeme z místa na místo. Itineráře sestavujeme pečlivě tak, aby přesuny nebyly zbytečně dllouhé a nebylo jich moc za sebou. Někdy se ale delším přejezdům nevyhneme (hlavně v Íránu a Súdánu). V takovém případě se řídíme heslem, že i cesta je cíl a na trasu zařazujeme zastávky u zajímavých míst. Transporty probíhají v mikrobusech, které jsou pohodlné a klimatizované. Ve městech občas využíváme také veřejné dopravy. Někdy vyrážíme i do težších terénů v jeepech.




Jak je to se stravováním na zájezdu?


U každého zájezdu se dozvíte, jaká jídla máte v ceně. Některé zájezdy máme pouze se snídaní, jiné s polopenzí a zájezdy do Íránu, Súdánu a Kurdistánu dokonce s plnou penzí. Někdy to také kombinujeme. Například u zájezdů do Jordánska je při ubytování ve městech v ceně snídaně, ale jakmile se přesuneme do pouště nebo na trek do Petry, máte v ceně včechna jídla. A jak to určujeme? Věříme, že kouzlo cestování spočívá i v ochutnávání místních specialit venku, na ulici, ve stáncích, bistrech nebo restauracích, kam chodí místní. Hotelové restaurace často postrádají autentičnost a jídla v nich jsou předražená, takže to cenu zájezdu zbytečně zvyšuje. Tam kde jsou příležitosti uchutnávat jídla venku, volíme v ceně zájezdu pouze snídani. Průvodce pak během dne i večer doporučí, kde se dobře najíst za přiměřenou cenu. Tam kde vaří dobře a autenticky i v hotelech, volíme polopenzi. Plnou penzi máte na místech, kde nejsou jiné možnosti stravování (zmíněná poušť, a treky v přírodě). V Íránu máme plnou penzi protože je to nejjednodušší způsob stravování během programu. Oběd si ale vždy dáme na nějakém zajímavém místě a ochutnáme místní speciality. Do turistických restaurací Vás tahat nebudeme.




Jak řešíte nečekané komplikace, zdravotní potíže, ztrátu dokladů, krádeže?


I na dovolené se může stát něco nepříjemného a v tu chvíli nejspíš oceníte, že v tom nejste sami. Naši průvodci jsou na všechny tyto situace připraveni a řeší je tak, aby Vám maximálně pomohli a zároveň, aby došlo k co nejmenšímu narušení programu ostatních cestujících. Je opravdu důležité, abyste měli uzavřené cestovní pojištění s dostatečným krytím všech komplikací. Průvodce řeší krizi na místě a asistenční služba pojišťovny koordinuje pomoc na dálku.





VÝBĚR, REZERVACE A PLATBA ZÁJEZDU

Jaký je postup výběru a rezervace zájezdu?


Prohlédněte si naše stránky a vyberte si zájezd, který nejlépe vyhovuje vašim představám. Až budete mít jasno, jednoduše vyplňte rezervační formulář, který je k dispozici na každé stránce zájezdu, nebo nám napište email, případně zavolejte. Vaše rezervace je tímto platná a následuje podpis smlouvy o zájezdu, čímž se závazně přihlásíte. Spolu se smlouvou o zájezdu obdržíte podrobné informace o zájezdu, veškeré smluvní dokumenty jako jsou všeobecné podmínky, doklad o naší pojistce proti úpadku a další. Budete mít čas si vše v klidu prostudovat a pokud budete souhlasit, smlouvu jednoduše podepíšete a pošlete nám ji na mail.




Jaká se platí záloha a kdy je splatný doplatek?


Vzhledem k celosvětové situaci související s pandemií koronaviru vybíráme u všech zájezdů zálohu pouze 10%. Na platbu zálohy máte 14 dní od podpisu smlouvy o zájezdu. Doplatek je splatný 30 dní před cestou. Pokud se na zájezd přihlašujete méně než 30 dní před cestou, platí se rovnou plná cena. Veškeré platby vybíráme bezhotovostním převodem na účet vedený u České Spořitelny. V případě, že si přejete zaplatit v eurech máme připravený eurový účet




Jaké jsou storno podmínky, co když si účast na zájezdu rozmyslím?


Do 30 dnů před odletem můžete zájezd zrušit bez udání důvodu a vrátíme vám celou zaplacenou zálohu. Dále platí následující storno poplatky:

  • 29–21 den – 50 %
  • 20–11 dní – 80 %
  • 10 dnů a méně – 100 %.
Jako alternativu ke zrušení nabízíme možnost změny termínu nebo destinace zájezdu. Budeme pouze muset započítat již zaplacené náklady např. na letenku a případný rozdíl v ceně nového zájezdu.




Mohu využít příspěvek zaměstnavatele na dovolenou? (FKSP)


Ano, napište nám do poznámky při rezervaci (nebo mailem) údaje zaměstnavatele (IČO), a částku, kterou na něho máme fakturovat.




Můžu zaplatit zájezd nebo jeho část přes Benefit Plus?


Ano můžete. Dejte nám vědět a pošleme instrukce.





PŘED ODLETEM NA ZÁJEZD

Kdy dostanu pokyny k zájezdu a co vše v nich bude?


Protože víme, že se na zájezd těšíte, posíláme pokyny už 30 dní před odletem. Dozvíte se v nich veškeré podrobnosti k organizaci odletu, průběhu zájezdu i návratu. Dostanete také seznam hotelů, kde budeme ubytovaní. Kromě organizačních informací vybavíme každého účastníka podrobnými informačními materiály o destinaci a jednotlivých pamětihodnostech, které během cesty navštívíme. Dostanete od nás i mapy a tipy na aktivity mimo program zájezdu.




Jak je to s vízy? Jsou potřeba a musím si je obstarávat sám?


Starost o víza můžete klidně hodit za hlavu. Na každé stránce zájezdu naleznete v sekci Důležité info informaci o tom, jestli jsou do země víza potřeba a co jejich vyřízení obnáší. Poplatky za víza jsou vždy v ceně našich zájezdů, pokud jsou potřeba. Jejich vydání také zajistíme my a včas Vám dáme vědět, co k tomu od Vás budeme potřebovat. Pokud je nutná osobní účast účastníka na ambasádě, včas se to dozvíte, ale v naprosté většině případů to není třeba.




Jaký cestovní doklad potřebuji na zájezd?


Naše zájezdy jsou mimo EU, takže vždy potřebujete cestovní pas. Do některých zemí je nutné, aby měl platnost ještě minimálně 6 měsíců po návratu. Tuto informaci vždy najdete v sekci Důležité info na stránce zájezdu a samozřejmě Vás na to ještě včas upozorníme.




Jak je to se zavazadly?


V ceně našich zájezdů je vždy letenka s odbaveným zavazadlem do hmotnosti podle limitů dopravce (většinou 20 nebo 23 kg). Vzheledm k častým přesunům během zájezdu a omezenému místu v zavazadlovém prostoru mikrobusů prosíme zákazníky, aby si brali max. 1 velké zavazadlo (kufr, cestovní taška nebo krosna) a k tomu 1 batoh na výlety během dne. Na některé trekové zájezdy bude praktičtější krosna, ale nikdy si nenesete věechny věci na zádech. Pochodujeme vždy tzv. na lehko s 1 denním batohem.





DEN ODLETU

Odkud se odlétá na zájezd?


Ve většině případů odlétáme z Letiště Václava Havla v Praze. V některých případech, pokud jsou například přímé lety z Vídně, Mnichova atd. a z Prahy nikoliv, může být odlet odjinud. V takovém případě zajišťujeme svoz na letiště, který je součástí ceny zájezdu. Na každé stránce zájezdu vidíte hned nahoře, odkud se letí a samozřejmě tuto informaci dostanete i v pokyech.




Zajistíte mi odvoz na letiště do Prahy nebo levné parkování na letišti?


Ano, dejte nám vědět, že byste chtěli zajistit odvoz nebo levné parkování a pošleme Vám naši nabídku.




Jak probíhá sraz na letišti, poletím s průvodcem?


V pokynech se dozvíte přesné místo a čas srazu na letišti. V některých případech se zde setkáte rovnou s průvodcem, který s Vámi poletí, ale někdy už na Vás čeká v destinaci. V takovém případě se na letišti setkáte s technickým delegátem. Ať už od průvodce nebo od technického delegáta obdržíte při srazu letenky a někdy rovnou i palubní vstupenky, pokud bylo odbavení provedeno online. Pokud letí průvodce s Vámi, můžete se ho celou dobu držet (i doslovně :). Pokud bude až v destinaci, budete mít k letu a jeho průběhu podrobné informace.





COVID-19

Bojím se, že Covid-19 znemožní cestovat, co mám dělat?


Chápeme, že cestovatelské plány jsou v současné době trochu nejisté a zavazovat se přihlášením na zájezd se může zdát riskantní. Proto vybíráme zálohu jenom 10% a až do 30 dní před odletem na zájezd je možné požádat o bezplatné storno nebo přesun termínu či destinace. Pokud se stane, že zájezd nebude možné z důvodu pandemie vůbec realizovat, dáváme vždy na výběr 2 možnosti:

  • vrácení veškeré zaplacené částky
  • přesun rezervace na jiný termín nebo změna destinace
Rozhodnutí je pouze na vás a nebudeme vám nutit žádné vouchery




Cestování do Jordánska v souvislosti s Covid-19


Turistické cesty do Jordánska jsou povoleny, v zemi vše funguje. Pro všechny cestující (včetně očkovaných) platí:

  • povinnost mít negativní PCR test starý nejvýše 72 hodin před odletem do Jordánska
  • vyplnění příjezdového formuláře na webových stránkách jordánského Úřadu pro civilní letectví pod následujícím odkazem: http://www.carc.jo/images/COVID19/Declaration-Form.pdf - odevzdává se u odletové přepážky před cestou
  • mít uzavřeno cestovní pojištění a pojistné krytí pro případ nákazy Covid-19.
  • nutnost mít instalovánu trasovací aplikaci s názvem AMAN (arabský výraz pro bezpečí)
Pro nenaočkované cestující (včetně cestujících s pouze jednou dávkou dvoudávkové vakcíny) nadále platí:
  • registrace na webu https://registration.questlabjo.com/ kde předem zaplatí popříletový PCR test - po přijetí platby bude vygenerován QR kód
  • povinnost mít výše zmíněný QR kód připraven při cestě
  • po příletu podstoupení PCR testu na ammánském mezinárodním letišti Queen Alia
Pro cestující s ukončeným očkováním a vydaným očkovacím certifikátem platí:
  • povinnost mít s sebou očkovací certifikát prokazující ukončené očkování a to v angličtině nebo v arabštině
  • provést registraci na webu https://www.gateway2jordan.gov.jo/index.html - zde je třeba nahrát očkovací certifikát, web poté vygeneruje QR kód
  • povinnost mít QR kód po celou dobu cesty k dispozici
Pro děti mladší 5 let není vyžadován PCR test PO PŘÍLETU Od 1. července jsou zavedena nová pravidla pro oblast tzv. Zlatého trojúhelníku (starověké město Petra, údolí Wadi Rum a přímořské letovisko Akaba). Oblast je nově přístupná pouze pro cestující s ukončeným očkováním, nebo pro ty, kteří se prokáží negativním PCR testem (neplatí pro děti do 6 let). Zákaz vycházení (s výjimkou očkovaných) platí mezi 1. a 6. hodinou ranní.




Cestování do Maroka v souvislosti s Covid-19


Turistické cesty do Maroka jsou povoleny, v zemi vše funguje Podmínky vstupu ze zemí na seznamu A (kam spadá ČR):

  • Předložit negativní PCR test ne starší než 72 hod. od momentu odběru vzorku (nemusí ho předkládat děti mladší 11 let), nebo potvrzení o kompletním očkování (minimálně 2 týdny od druhé dávky).
  • Před vstupem na území Maroka je nutné vyplnit registrační formulář (Fiche sanitaire).
  • Letecké společnosti mohou požadovat předložení PCR testu bez ohledu na provedené očkování či věk.
Zákaz vycházení (s výjimkou očkovaných) platí mezi 23:00 a 4:30




Cestování do Íránu v souvislosti s Covid-19


Turistické cesty zatím nejsou možné, vydávání turistických víz je pozastaveno. Pro informace o vstupních podmínkách pro jiný druh návštěvy navštivte stránky MZV.




Cestování do Súdánu v souvislosti s Covid-19


Turistické cesty jsou povoleny, v zemi vše funguje Pro vstup do Súdánu je cestující se povinen prokázat negativním PCR-testem ne starším než 72 hodin.




Cestování do iráckého Kurdistánu v souvislosti s Covid-19


Turistické cesty do Kurdistánu jsou povoleny, v zemi vše funguje Platí povinnost absolvovat po příletu nebo překročení hranic iráckého Kurdistánu test PCR a zaplatit poplatek 30 USD. Přijímají se také eura (€). Zdravotnické orgány si vyžádají vaše kontaktní údaje a v případě pozitivního testu vás budou následující den kontaktovat s dalšími pokyny. Od července 2021 platí výjimka z PCR testu po příletu pro:

  • Plně naočkované cestovatele, pokud se mohou prokázat certifikátem (v angličtině)
  • Cestující, kteří mají negativní PCR test vydaný nejpozději 48 hodin před vstupem do Kurdistánu.




Cestování do Alžírska v souvislosti s Covid-19


Vzhledem k povinné karanténě po příletu a velmi omezeného leteckého spojení nejsou zatím turistické cesty do Alžírska možné




Povinnosti při návratu do ČR


Všechny destinace, které máme v nabídce momentálně patří do tmavě červené barvy a pro návrat platí následující podmínky:

  • podstoupit ještě v zahraničí max. 72 hodin před odletem PCR test nebo max. 48 hodin před odletem antigenní test - toto pravidlo se netýká naočkovaných cestujících
  • nejdříve 5. den a nejpozději 14. den po návratu absolvovat PCR test a do jeho negativního výsledku zůstat v samoizolaci - toto pravidlo se netýká naočkovaných cestujících